2012. május 1., kedd

Vége a télnek

A hétvégén kiraktam a kaktuszaim a pincéből, ahol a telet töltötték. Korábban az udvaron tartottam őket, de tavaly nyáron kaptak egy viszonylag tágas fóliát. Így ide költöztek. A fólia tetejét hálóval borítottam be, hogy az erős napsütés ne égesse meg őket. Az udvari tartás elég sokáig működött nálam, de az utóbbi egy-két évben nagyon sokszor megégette őket a nap. Az őszi hetes esők is gondot okoztak.
Az ajtókat csak a téli időszakban használom, akkor zárva tartom a fóliát. Pontosabban az egyiket résnyire kitámasztom, mert ilyenkor itt laknak a macskák. Beszalmázott dobozt kapnak és itt telelnek. Korábban a pincében volt a helyük, de sok kárt csináltak a kaktuszok között, meg másban is...
Egyébként elől-hátul tárva van, mivel a kaktuszaimmal ellentétben én nem nagyon szeretem a fóliás klímát. De úgy látom ez a tüskés növényeimet nem zavarja.


                                     

A kinti időszakban úgy öntözöm őket mint más virágokat: ha száraz a föld felszíne adok nekik vizet. Öntözni többnyire este felé szoktam, esetleg a reggeli órákban. Bár tudom, hogy más gyűjtők azt mondják, hogy csínján kell bánni a vízzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése