2012. június 20., szerda

Átültetés

        Idén még semmit nem ültettem át,  még a leandereket sem ...Nagyon, nagyon késésben vagyok.
Pedig rengeteg átültetni valóm van. Igazából már májusban meg kellett volna tennem. De erre kell egy nyugodt nap. Az időpont kijelölése már megtörtént.
Az új cserepek egy része is meg van. Már tavaly nyáron is szerettem volna 8 cm-s cserepeket, de sehol nem kaptam. Ráadásul olyan "válogatós" vagyok, hogy világos barna, cserépszínben műanyagból kell nekem. A virág nagykert a télen figyelemmel kísértem, ám ez a méret hiányzott. A múlt héten viszont egy vetőmagboltban láttam ilyen cserepet. Egyből venni is akartam 20-30 db-t. De csak 5 darabjuk volt. Kínálatban szerepelt még sötét barna meg fehér. Szükségből kiegyeztem a sötét barnával is. Abból viszont 12 szem volt...Fehéret pedig már nem akartam. Azt szeretem, ha szép egyforma cserepekben vannak a kaktuszaim. De így nem igen lehet egységesíteni...

Számomra itt az átültetés ideje ha
- a kaktusz láthatóan kinőtte a cserepet, már nem fér el benne


 
- alul kibújt a gyökérzet


- a kaktusz magassága, formája aránytalan a cserepéhez viszonyítva


- "elöregedett", széttöredező cserepek lecserélése



Korábban írtam a nagy méretű kaktuszok átültetéséről: itt elolvashatod


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése