2012. június 30., szombat

Átültetés - újra

Átültetés - újra

                 Végre átültettem a kaktuszaimat. Kicsit megkéstem vele, de ez van...
      A már levirágzott és nem virágzó, szükséges darabokat ültettem át, kb. 4 óra alatt végeztem.
A földet keverni szoktam: általános virágföld + fehér homok. Nekem ez vált be.
A földet talicskában előre megkevertem. Most egy kis aprókavics is került bele, mivel a homokban volt valamennyi. Kiszitálni pedig nem akartam.
Cserepek aljára, a lyukakra kavicsot szoktam rakni, így a kavicsos edény is előkerült.
Korábban az agyagos cserepeket kedveltem, ma már viszont a műanyagokat részesítem előnyben. Ennek oka az, hogy az utóbbiak jóval könnyebbek, polcokat bátrabban megpakolom. De sajnos előbb tönkre is mennek, viszont kevésbé törékenyek és olcsóbbak is.
Ültetés előtti napokban nem öntözöm meg a kaktuszokat, hogy könnyű legyen kivenni a cserepből.

Így ültetek:

- Előkészítem az új cserepet: kavics az aljára, rá a föld . Földdel tele rakom és a közepébe kb. akkora lyukat készítek, hogy a gyökérzet beleférjen.

- A kaktuszt kiemelem a cserepéből és ellenőrzöm, hogy nincs-e gyapjas tetű a gyökérzeten. Főleg az idegen helyről bekerülteket. Szerencsére nem volt.
A közös tálban nevelkedett növényeknek túl nagy gyökérzetük volt, ezeket metszőollóval visszavágtam. Egyébként pedig nem nyúltam a gyökerekhez, földlabdákhoz.

- Az előkészített mélyedésbe helyezem, kicsit megrázom a cserepet, lenyomkodom a földet és ha szükséges még rakok rá.

Másnap öntözöm meg.

...és akik végig figyeltek.

A levélkaktuszok még hátra vannak, majd azokra máskor kerül sor..


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése